Marketing od lat wchodzi na coraz wyższe poziomy. Uliczne billboardy przestają zwracać uwagę. Z czasem ludzie obojętnieją na reklamy. dlatego nowoczesne formy zachęty do kupowania towarów i wybierania usług wiążą się z coraz to nowymi technikami sprzedaży. Aromatyzacja powierzchni handlowych w sklepach i galeriach, na halach targowych staje się ważną częścią marketingu.
Rozpylanie zapachów w celach sprzedażowych
Robienie zakupów bywa stresujące. Pomyśleli o tym badacze i postawili ważną tezę, która mówi o tym, że kwiatowe aromaty i kojąca muzyka wycisza i sprawia, ze człowiek zaczyna czerpać przyjemność z codziennych zakupów. Sklepy i galerie handlowe chcące osiągnąć większe zyski muszą sięgać po nowoczesne, innowacyjne metody marketingowe. Jedna z nich jest marketing aromatyczny. Codzienne aromatyzowanie powierzchni targowej sprawia, że klienci czują się dobrze w sklepie. Po zakupach odczuwają satysfakcje i radość. Te miłe wspomnienie działają lepiej niż niejedna reklama. Koszt marketingu z wykorzystaniem pięknych zapachów jest nieporównywalnie niższy niż stosowanie reklam. Jeśli ktoś odwiedza sklep stacjonarny, to potencjalnie chce dokonać zakupów. Dzięki pięknym, kwiatowym aromatom, szybciej podejmie decyzję o wyborze produktu. Zrelaksowany i szczęśliwy klient stanie się wiernym klientem sklepu. Jeśli polubi daną markę, to będzie do niej wracał, np. podczas zakupów przez internet.
Aromatyzowany marketing ma wiele twarzy. Dyfuzory umieszczane sekretnie w sklepach wydzielają miłą woń. Ma właściwości relaksujące. Sam zapach bardzo pozytywnie wpływa na zmysły. Dlatego aromatyzowanie pomieszczeń sklepowych i powierzchni ogólnodostępnych: korytarzy, toalet, wind, ma duże znaczenie w kampaniach marketingowych i w zachęcaniu do korzystania z oferty sklepów.