Coraz więcej kierowców decyduje się na zamontowanie w swoim pojeździe lamp ksenonowych. Zwłaszcza właściciele BWM stawiają na ciekawszy wygląd wprowadzając niewielkie modyfikacje, dodające samochodowi charakteru. Jednak wielu z nich nie ma pojęcia jak działają ksenony oraz co jest potrzebne, by samochód nie został przeciążony.
Przetwornica do ksenonów
Jako ciekawostkę warto powiedzieć, że to właśnie BMW było pierwszym samochodem, w którym wykorzystano lampy ksenonowe. Początkowo zakładano je tylko w modelach luksusowych, jednak z czasem ich popularność wzrasta. Wybierając lepsze oświetlenie w nocy, a jednocześnie schludny wygląd pojazdu warto pamiętać, by dopasować napięcie do wymagań ksenonów. Do tego celu służy przetwornica, która zmienia wartość natężenia i napięcia sprawiając, że odbiornik otrzymuje tyle prądu, ile potrzebuje. W tym wypadku odbiornikiem jest żarnik umieszczony w lampach samochodu. Przetwornica BMW gwarantuje długie działanie świeżo zamontowanych świateł, co jednocześnie wpływa na znacznie lepsze oświetlenie podczas jazdy nocą. Zakładając ksenony do nieprzystosowanego do tego fabrycznie modelu należy pamiętać o instalacji specjalnego układu, który pozwoli automatycznie regulować poziom reflektorów oraz oczyszczać je z zabrudzeń. Przez to, że emitują one tak mocne światło należy dbać o czystość lamp. Zabrudzenia znacznie wpływają na sposób rozpraszania światła, które podczas jazdy może razić innych uczestników ruchu.
Decydując się na montaż ksenonów zyskuje się nie tylko lepszą jakość światła, ale również większą trwałość palnika oraz energooszczędność. Poprawiają one komfort jazdy i nadają nowocześniejszy, bardziej stylowy wygląd pojazdowi. Każdy kierowca powinien jednak pamiętać o bezpieczeństwie oraz montażu wszystkich niezbędnych elementów składających się na działanie lamp ksenonowych.