Linki w autobusach i autokarach

 

W autobusach oraz autokarach hamowanie oraz zmiana biegów zależy od linek. Nie mogą one być zwykłe, ponieważ taki pojazd charakteryzuje się dość dużą masą własną, a do tego dochodzą ludzie oraz ich bagaże. Linki powinny być wzmacniane poprzez skręcanie ich, ale również gładkie. Na pierwszy rzut oka jedno wyklucza drugie, ale tak nie jest. Są sposoby na rozwiązanie tego problemu.

Jak produkuje się linki do autobusów?

linki do autobusów i autokarówSkręcenie trzech słabszych linek pozwala uzyskać jedną, dużo mocniejszą. Jednak trzeba to zrobić tak, aby linki do autobusów i autokarów jednocześnie zachowały swoją gładkość, ponieważ od tego zależy ich kultura pracy. Podczas produkcji w tradycyjny sposób skręca się je. A jak wytwarza się gładkość? Są one pokrywane cienką warstwą niklu. Dzięki temu nie widzimy, że są one skręcone, a gładko przechodzą przez przekładnię zmiany biegów oraz pomiędzy podzespołami, podciągając klocki hamulcowe przy tarczy. To najlepszy sposób. Takie linki wymagają także gruntownej kontroli. Za pomocą prasy naciskowej sprawdza się ich wytrzymałość na maksymalny ciężar, a także inne obciążenia. Jakie? Między innymi obciążenie nagłe, czyli szarpnięcie. Badanie polega na zastosowaniu w krótkiej chwili dużego nacisku. Robi się tak wielokrotnie, aby mieć pewność, że linka wytrzyma podczas nagłych momentów, kiedy trzeba wymagać od maszyny dużo więcej, niż podczas standardowej jazdy.

Od linek zależy bezpieczeństwo bardzo dużej ilości osób. Wiadomo, że nie tylko pasażerów. Autobus musi wyhamować przed przejściem dla pieszych oraz w pobliżu szkoły. Podczas procesu produkcyjnego nie ma nic przypadkowego. Wszystko jest zaprojektowane, stworzone zgodnie z najwyższą jakością i wszystkimi standardami, a także dogłębnie sprawdzone, aby potwierdzić ich wytrzymałość.